نمایندگی هوآوی

نمایندگی هوآوی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

تعمیرات سامسونگ

تعمیرات لوازم خانگی samsung خود از جمله ساید بای ساید، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر(مایکروویو)، جاروبرقی و اسپیلت را به ما بسپارید و مطمئن باشید که از اعتماد به ما پشیمان نخواهید شد. ما با سالها سابقه موفق و درخشان و بعنوان مرکز تخصصی خدمات تعمیرات سامسونگ قطعا پاسخ اطمینان شما را خواهیم داد. نمایندگی تعمیرات سامسونگ با داشتن جواز وپروانه کسب از اتحادیه به عنوان تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و ارائه دهنده تعمیرات سامسونگ و با حضور متخصصان حوزه‌ی صنعت و الکترونیک آماده عرضه هرگونه خدمات تعمیر و نگهداری انواع محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ است.

خرید لوازم برقی خانگی همیشه از دغدغه های اصلی ما به شمار می رود. صرف هزینه برای خرید لوازم برقی از یک سو و ترس از آسیب دیدن و بلااستفاده بودن این لوازم از سوی دیگر همیشه از دغدغه های ما در زمان خرید بوده است. بدون تردید برند بین المللی سامسونگ همیشه از لحاظ کیفیت و کارایی حرف اول را زده است. تنوع در طراحی و ساخت لوازم خانگی در انواع طرح ها ورنگ ها نیاز همه افراد را مرتفع ساخته است. در مطلب پیش رو سعی برآن داریم شما را با مرکز تعمیرات سامسونگ بیشتر از گذشته آشنا کنیم.

لوازم خانگی سامسونگ و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

براساس آمار به دست آمده لوازم خانگی سامسونگ به دلیل اعتبار بالا در بین خانواده های ایرانی جایگاه خاص و ویژه ای دارد. به نحوی که هر ایرانی حداقل چندین لوازم خانگی از این برند را در منزل مورد استفاده قرار می دهد. کیفیت بالای قطعات و لوازم جانبی این برند سبب شده است نیاز مصرف کننده به تعمیرات بسیار در مقایسه به سایر برندها کمتر جلوه کند. از آنجایی که هر وسیله برقی در گذر زمان نیاز به تعمیرات و بررسی مجدد برای کارایی بهتر دارد شما را با نمایندگی تعمیرات سامسونگ در ایران آشنا می کنیم.

اعتبار خدمات نمایندگی تعمیرات سامسونگ

حمل و نقل وسایل برقی سنگین از قبیل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی یخچال و ساید به منظور تعمیرات امری زمان بر و خسته کننده است. نمایندگی تعمیرات سامسونگ این نوید را به شما می دهد با دارا بودن جواز و پروانه کسب از اتحادیه به عنوان تعمیرگاه مجاز تعمیرات سامسونگ با حضور متخصصان این فن در منزل شما زحمت جابجایی را به حداقل ممکن برسانید.

تعیرات سامسونگ

مرکز تعمیرات سامسونگ

نمایندگی تعمیرات سامسونگ یکی از مراکزیست که می توان برای تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ به این مرکز مراجعه کرد. در صورتی که برای تعمیر هر کدام از لوازم خانگی سامسونگ خود به دنبال یک نمایندگی مجاز در تهران می گردید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به نمایندگی تعمیرات سامسونگ است. این مرکز با بهره گیری از کادری مجرب و تعمیر دستگاه های معیوب در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت ها به صورت 24 ساعته آماده ارائه ی خدمات به متقاضیان در سطح شهر تهران می باشد. شما می توانید با مراجعه به این مرکز از نحوه و نوع تعمیر دستگاه های خود مطمئن باشید.

لذا در صورت بروز مشکلات در لوازم خانگی سامسونگ خود با ما تماس بگیرید. تیم پشتیبانی مرکز تعمیرات سامسونگ در ابتدا به صورت تلفنی اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای کرده و سپس در صورت نیاز تکنسین مجرب در حداقل زمان ممکن به محل اعزام خواهد شد.

نحوه تماس با نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تهران

امروز دیگر از محدودیت دسترسی به برند معتبر و نام آشنای سامسونگ خبری نیست و شما محصولات این برند را تنها در کره پیدا نمی کنید، امروزه نمایندگی های بی شماری در سر تا سر دنیا و هر کجا که مد نظر شماست، فعالیت می کنند. فعالیت نمایندگی تعمیرات سامسونگ در پایتخت ایران نیز مستثنی نیست و شعبه های مختلفی در آن وجود دارند. نیاز به صرف مدت زمان زیادی برای جستجو، ندارید و ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی، نزدیک ترین نمایندگی به منزل و محل کارتان را خواهید یافت که امکان مراجعه حضوری برای شما فراهم می شود و یا بالعکس از طریق شماره تماس هایی که پل ارتباطی شما با آن نمایندگی ست، متخصصی را فرا بخوانید.

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 10 مهر 1401 ساعت: 20:33

رفع مشکل تار شدن صفحه تلویزیون

تار شدن صفحه تلویزیون از جمله مشکلاتی است که افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند. علت این مسئله آن است که فسفر موجود در تلویزیون های امروزی، به مرور زمان دچار افت کیفیت می شود و صفحه نمایش دستگاه دیگر مانند روزهای اول روشن و پر نور نیست. چنانچه با این مسئله روبرو شدید، توسط یک سری روش ها می توانید تاری نمایشگر را برطرف کنید. در ادامه بحث با ما همراه باشید، تا راه کارهای رفع این مشکل را با شما در میان بگذاریم.

علت تار شدن صفحه تلویزیون چیست؟

زمانی که کریستال مایع در صفحه نمایش تلویزیون های ال سی دی به سهولت حرکت می کند، تصویر کاملا واضح و شفاف است. گاهی اوقات این عنصر فعال به سرعت قادر به حرکت نیست، یا نمی تواند به سهولت تغییر جهت دهد، از این رو کاربر شاهد تاری تصویر خواهد بود.

تلویزیون در هر ثانیه تنها می تواند ۶۰ فریم را نمایش دهد، حال اگر کریستال مایع سرعت کافی نداشته باشد، موجب می شود که تصویر با یک تاخیر زمانی نشان داده شود. این تاخیر اغلب باعث افت کیفیت و تار شدن تصویر می گردد.

به طور کلی دلایل اصلی تار شدن صفحه تلویزیون عبارتند از:

تنظیمات مربوط به روشنایی

ایرادات لامپ تصویر دستگاه مانند کم نور شدن آن

خرابی کابل های تلویزیون و یا اتصالات نادرست آن ها

آسیب دیدن بک لایت

تنظیمات کنتراست دستگاه

راه کارهای رفع مشکل تار شدن تلویزیون

برای حل مشکل تاری صفحه تلویزیون مطابق مراحل زیر عمل کنید و اگر با هیچ یک از این راه کارها موفق به رفع مشکل تاری تصویر نشدید، بهتر است دستگاه خود را به مراکز تعمیر تلویزیون شکسته معتبر بدهید.

رفع مشکل تار شدن صفحه تلویزیون

راه حل اول

قبل از هر کاری دوشاخه را از پریز جدا کنید و آن را به پریز دیگری بزنید. ممکن است که تاری صفحه نمایش تلویزیون به دلیل تداخل ایجاد شده توسط پریز باشد. گاهی اوقات با عوض کردن پریز تصویر تلویزیون وضوح خود را به دست می آورد. برای جلوگیری از تداخل می توانید از محافظ برق استفاده کنید.

راه حل دوم

ممکن است که علت تار شدن صفحه تلویزیون به خاطر تداخلات الکتریکی وسایلی باشد که در اطراف آن وجود دارند. پس بهتر است که تمام وسایل الکتریکی همچون کامپیوتر و غیره را از تلویزیون دور کنید.

راه حل سوم

در گام بعدی باید اتصالات کابل دستگاه را چک کنید. احتمال دارد که تار شدن تصویر به علت اشتباه وصل کردن کابل ها به وجود آمده باشد. کابل های دستگاه در سه رنگ زرد، سفید و قرمز هستند که هر کدام باید به جای مخصوص خود وصل شوند، در غیر اینصورت عملکرد تلویزیون دچار اختلال می شود. برای اتصال صحیح کابل ها می توانید از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید.

راه حل چهارم

یک راه کار ساده برای برطرف کردن این مشکل آن است که قابلیت کاهش صدای دیجیتال را غیر فعال نمایید. گاهی این قابلیت در نمایش تصاویر تداخل ایجاد کرده و موجب تاری صفحه نمایش می گردد.

راه حل پنجم

یک راه حل بسیار آسان برای رفع تار شدن صفحه تلویزیون این است که لامپ های پر نور را خاموش کنید و پرده های اتاق را بکشید، تا نورهای اضافی کیفیت تصویر را کاهش ندهند. با این کار مشاهده می کنید که شفافیت صفحه نمایش تلویزیون چند برابر می شود.

راه حل ششم

ارتقای جعبه کابل به رفع تاری تصویر کمک شایانی میکند. اصولاً تلویزیون های اچ دی که جعبه کابل اچ دی ندارند، کیفیت چندانی در نمایش فیلم ها دارا نیستند. استفاده از یک جعبه کابل HD باکیفیت می تواند تصویری مطلوبی به شما نمایش دهد.

راه حل هفتم

گاهی علت تاری تنظیمات نادرست نمایشگر است. ممکن است تنظیمات را به نحوی انجام داده باشید که تصاویر به صورت کشیده نمایش داده شوند. با تنظیم درست در خیلی از موارد این مشکل برطرف می شود.

راه حل نهایی

اقدامات دیگری که برای حل مشکل تار شدن صفحه تلویزیون می توانید انجام دهید، این موارد هستند:

ریست کردن

با به روز رسانی دستگاه در اکثر موارد مشکلات و ایرادات آن رفع می شود و شاهد بهبود عملکرد تلویزیون خواهید بود. در صورتی که مشکل حل نشد، تلویزیون شما نیاز به تعمیر تلویزیون شکسته دارد و بهتر است این کار را بر عهده یک کارشناس ماهر و توانا بگذارید.

 

مقالات مرتبط:

sanattormoz.parsiblog.com

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 19:54

روش های رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش هنگام بوت شدن

وقتی که سیستم خود را روشن می کنید و با صفحه سیاه در هنگام بوت روبرو می شوید خبر بدی است، تشخیص مشکل بدون هیچ گونه اطلاعاتی بر روی صفحه نمایش دشوار است. اگر سیاه شدن صفحه مانیتور یا صفحه سیاهی در هنگام بوت دارید، موارد مختلفی می تواند باعث ایجاد این مشکل در ویندوز 10 می شود. در این مقاله ما به جزئیات روش‌هایی می‌پردازیم که می‌توان مشکل صفحه سیاه را در رایانه شخصی که ویندوز 10 دارد حل کرد، از بررسی‌های ساده سخت‌افزاری گرفته تا نصب مجدد درایور نمایشگر.

بررسی کنید که آیا Windows Responsive است یا خیر

مهم است که بررسی کنید که رایانه و ویندوز شما واقعاً بوت می شوند یا نه. برای انجام این کار، کلید Windows + Ctrl + Shift + B را فشار دهید. این دستور در واقع درایور گرافیک شما را مجددا راه اندازی می کند – که ممکن است خود صفحه سیاه را برطرف کند – اما یک بوق نیز منتشر می کند. اگر صدای بوق می شنوید، ویندوز پاسخگوی شماست. با این حال، اگر چیزی نمی شنوید، می تواند نشان دهد که رایانه شما بوت نمی شود.

مانیتور و کابل های خود را بررسی کنید

اگر صفحه سیاهی بعد از بوت دارید، یک مرحله کلیدی این است که اتصال صفحه نمایش را بررسی کنید. ممکن است ساده به نظر برسد، اما در اینجاست که بسیاری از مشکلات صفحه سیاه ایجاد می شود. تمام کابل های مانیتور خود را بردارید و دوباره آنها را وصل کنید تا مطمئن شوید که همه آنها محکم وصل شده اند. سپس مطمئن شوید که تعمیر مانیتور شما واقعاً روشن است. اگر می توانید از اتصال مانیتور دیگری استفاده کنید. برای مثال، از HDMI به DisplayPort بروید. یا از کابل جدید استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که مشکل از پورت مانیتور است یا کابل. در صورت امکان، مانیتور خود را به رایانه دیگری متصل کنید. اگر صفحه نمایش مشکی آن نیز وجود دارد، نشانه معیوب بودن مانیتور است، بنابراین باید با تعمیرکاران سپهر رایانه تماس بگیرید. همچنین می توانید از مانیتور دیگری در رایانه خود استفاده کنید.

وقتی مانیتور روشن نمی شود چه مواردی را بررسی کنم

دستگاه های خارجی خود را از برق بکشید

کامپیوتر خود را خاموش کنید و تمام دستگاه های خارجی خود را جدا کنید. این شامل ماوس، صفحه کلید، هارد اکسترنال و غیره می شود. رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا همچنان با سیاه شدن صفحه مانیتور مواجه هستید. اگر این کار را نکردید، هر دستگاه را یکی یکی وصل کنید تا زمانی که علت مشکل را پیدا کنید. با شناسایی دستگاه مشکل ساز، سعی کنید درایورهای آن را به روز کنید.

روش های رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش هنگام بوت شدن

تنظیمات Projection را تنظیم کنید

ممکن است تنظیمات طرح ریزی سیستم شما اشتباه تنظیم شده باشد. برای مثال، نمایشگر شما ممکن است طوری تنظیم شود که روی صفحه دومی که وجود ندارد نمایش داده شود، بنابراین باعث می شود که با سیاه شدن صفحه مانیتور روبرو شوید.

کلید Windows + P را فشار دهید تا منوی Projection ظاهر شود. از بالا به پایین، گزینه ها عبارتند از: فقط صفحه رایانه شخصی، تکراری، گسترش و فقط صفحه دوم. در حالی که اولین مورد پیش‌فرض است، ممکن است مورد شما روی آن تنظیم نشده باشد. P را فشار دهید تا گزینه بعدی برجسته شود و Enter را انتخاب کنید. این کار را چهار بار تکرار کنید تا به تنظیمات اصلی بازگردید، هرچند امیدواریم یکی از تنظیمات در طول مسیر سیاه شدن صفحه نمایش شما را برطرف کند.

درایورهای نمایشگر را دوباره نصب کنید

برای نصب مجدد درایورهای نمایشگر، باید در حالت ایمن بوت شوید. روش مورد نیاز شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین مراحل مناسب زیر را دنبال کنید و سپس به خواندن ادامه دهید تا نحوه نصب مجدد درایورهای نمایشگر خود را بیابید.

شما می توانید صفحه ورود به سیستم را ببینید

کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

در صفحه ورود، Shift را نگه دارید، نماد Power را انتخاب کنید و روی Restart کلیک کنید.

پس از راه اندازی مجدد، عیب یابی > گزینه های پیشرفته > تنظیمات راه اندازی > راه اندازی مجدد را انتخاب کنید. دوباره سیستم شما راه اندازی مجدد می شود و گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد.

پس از راه اندازی مجدد، F5 را فشار دهید تا Safe Mode with Networking را انتخاب کنید. اگر کار نکرد، مراحل قبلی را دنبال کنید اما F3 را انتخاب کنید.

ب. شما نمی توانید چیزی را ببینید و یک درایو بازیابی داشته باشید

اگر قبلاً یک درایو بازیابی قبل از بروز این مشکل ایجاد کرده اید، کار خوبی است!

سیستم خود را خاموش کنید و سپس درایو ریکاوری را وصل کنید.

در صفحه انتخاب گزینه، عیب یابی > گزینه های پیشرفته > تنظیمات راه اندازی > راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.

پس از راه اندازی مجدد، F5 را فشار دهید تا Safe Mode with Networking را انتخاب کنید. اگر کار نکرد، مراحل قبلی را دنبال کنید اما F3 را انتخاب کنید.

ج. شما نمی توانید چیزی را ببینید و درایو بازیابی ندارید

برای اینکه بتوانید رسانه نصب ویندوز 10 را ایجاد کنید، باید به یک رایانه در حال کار دسترسی داشته باشید. ویندوز 10 را از مایکروسافت دانلود کنید و سپس از آن برای ایجاد رسانه نصب استفاده کنید. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید، به راهنمای ما در مورد ساخت ISO قابل بوت مراجعه کنید.

سپس باید ترتیب بوت را در بایوس تنظیم کنید تا ابتدا رسانه نصب شما خوانده شود. مجدداً، اگر به دست نیاز دارید، راهنمای ما در مورد نحوه تغییر ترتیب بوت را ببینید.

سپس در صفحه نصب:

Repair your computer را انتخاب کنید.

عیب یابی > گزینه های پیشرفته > تنظیمات راه اندازی > راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.

پس از راه اندازی مجدد، F5 را فشار دهید تا Safe Mode with Networking را انتخاب کنید. اگر کار نکرد، مراحل قبلی را دنبال کنید اما F3 را انتخاب کنید.

نحوه نصب مجدد درایورهای نمایشگر

اکنون در حالت ایمن هستید و به رایانه خود وارد شده اید:

کلید Windows + X را فشار دهید و روی Device Manager کلیک کنید.

روی دسته Display adapters دوبار کلیک کنید.

روی کارت گرافیک خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. به تب Driver بروید.

در صورت وجود، روی Roll Back Driver کلیک کنید، یک دلیل را انتخاب کنید و روی Yes کلیک کنید. این شما را به درایور نصب شده قبلی برمی گرداند.

اگر این کار نمی کند یا گزینه ای نیست، Uninstall را انتخاب کنید تا درایور به طور کامل حذف شود. سپس، به وب سایت سازنده (احتمالاً AMD، NVIDIA یا Intel) بروید و یک درایور قدیمی را نصب کنید یا برای پشتیبانی با آنها تماس بگیرید.

داخل کیس کامپیوتر خود را تمیز کنید

ممکن است رایانه شما بیش از حد داغ شده باشد که می تواند منجر به سیاه شدن صفحه مانیتور شود. بسیار مهم است که کامپیوتر خود را خنک نگه دارید زیرا طول عمر قطعات شما را افزایش می دهد. کامپیوتر خود را خاموش کنید، همه چیز را از برق بکشید و آن را باز کنید. به عنوان اولین قدم، یک پارچه میکروفیبر و دمنده هوا بردارید و از آن برای پاک کردن گرد و غبار و کثیفی داخل کامپیوترتان، به خصوص از فن ها استفاده کنید. اگر می توانید بهتر است این کار را در بیرون انجام دهید، زیرا گرد و غبار زیادی را از بین می برد، سعی کنید اجازه ندهید که در داخل کامپیوتر چیزی از گرد و غبار باقی بماند.

سخت افزار داخلی خود را ارزیابی کنید

کامپیوتر خود را خاموش کنید، همه چیز را از برق بکشید و آن را باز کنید. تمام اجزای خود را برای علائم آسیب نگاه کنید. هر جزء را بردارید و دوباره در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که محکم است. آیا اخیراً چیزی را در رایانه خود ارتقا داده اید، مانند کارت گرافیک یا رم؟ اگر چنین است، این یک مقصر اصلی برای ایجاد و سیاه شدن صفحه تعمیرات مانیتور است. اگر تأیید کردید که قطعه به درستی نصب شده است، با سازنده تماس بگیرید زیرا ممکن است قطعه معیوب باشد. از طرف دیگر، واحد منبع تغذیه (PSU) شما ممکن است برق کافی برای پشتیبانی از قطعات جدید را تامین نکند، که باعث سیاه شدن صفحه کامپیوتر و خاموش شدن آن می شود. از یک ماشین حساب آنلاین منبع تغذیه برای اطمینان از مناسب بودن PSU خود استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط:

sanattormoz.royablog.ir

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 198 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 22:27

کانکتور برق فیوز خور

از دیگر انواع کانکتور‌های برق، کانتکتور برق فیوز خور است. در داخل این نوع کانکتور، یک فیور شیشه‌ای ریز و با حساسیت بالا قرار داده شده و اگر جریان عبور از آن افزایش یابد، این قطعه ذوب شده و جریان قطع می‌گردد. لازم به تذکر است که در تمامی جریان‌های آنالوگ، استفاده از این قطعه، لازم و واجب است.

برای مثال اگر جریان ارسال شده به پی ال سی 4-20 میلی آمپر باشد و جریانی بیش از این مقدار که تعیین شده است از سیم اتصالی به پی ال سی عبور کند، ممکن است این فیوز بسوزد و در عوض پی ال سی آسیب نبیند. این نکته نیز قابل ذکر میباشد که ، امکان استفاده از کانکتور برق فیوز خور در جاهایی که برق DC برای خرید ترانس دست دوم وجود دارد نیز مفید میباشد. در نهایت می توان گفت که استفاده از کانکتور برق نه یک پیشنهاد که یک ضرورت می باشد. از این رو بر اساس نیاز کاری خود، کانکتور مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله سعی شده انواع پر کاربرد این کانکتور ها مورد بررسی قرار بگیرد.

ترمینال برق فشاری چیست؟

ترمینال برق فشاری از سری ترمینال برق چند منظوره و مناسب برای سیم های 0.5 تا 3.5 میلی متر است. اغلب برای ولتاژ 250 ولت و روشنایی ویژه جریان 10 آمپر و اتصال سیم کشی برق به کار کی می رود. این محصول دارای کیفیت بالایی است که جنس آن از پلاستیک های مهندسی شده و ضد آتش با کیفیت بالا ساخته شده و دارای گواهینامه CE اروپا می باشد. عملکرد فیزیکی آن مناسب ارزیابی شده و گیره فشار از فولاد نرم با کیفیت بالا، کشش خوب، مقاومت بالا است و جریان برق در آن بر پایه هدایت مس بوده و همچنین مقاوم در برابر خوردگی و با دوام است.

کانکتور ترانس

یکی از قابل توجه‌ترین وظایفی که می‌توان برای ترمینال برق فشاری ذکر کرد، صرفه‌جویی اقتصادی در هزینه است. این قطعه توان و قدرت لازم و کافی برای جایگزینی چسب‌های برق را داشته و از آنجایی که می‌تواند به دفعات مورد استفاده قرار گیرد، هزینه‌های ساختمان را کاهش خواهد داد. بالا بودن سرعت مونتاژ، بالا بودن ایمنی، بالا بودن کارایی و اتصال سریع و بدون نیاز به پیچ، از جمله مزیت‌های این قطعه کاربردی است.

نحوه بستن ترمینال برق فشاری

برای آنکه ترمینال برق، وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، باید به درستی در جای خود نصب گردد. نحوه بستن ترمینال برق فشاری، در ادامه آورده شده است.

گیره فنری را فشار دهید.

سیم ها را وارد کنید.

گیره را رها کنید به طوری که بلوک ها و اتصالات ترمینال در یک جعبه اتصال یا جعبه توزیع قرار بگیرند.

مزایای استفاده از ترمینال برق فشاری

سریع و آسان برای استفاده

بلوک ترمینال و کانکتور مناسب برای هر برنامه

حداقل فضای مورد نیاز تراکم سیم کشی بالا را امکان پذیر می کند

سیم کشی های واضح و سازمان یافته در جعبه کنترل و جعبه های اتصال

نصب بدون تعمیر و نگهداری

اتصالات دائمی و ایمن

کانکتور پیچی

کانکتور پیچی یا ترمینال پیچی با بدنه شیار دار خود که مشخصه آن هاست به عنوان یک عایق به کار می رود. با استفاده از شیار های طراحی شده بر روی آن به سادگی قابلیت پیچاندن ترمینال را نمایش می دهد. کانکتور های پیچی برای اتصال سیم ها به یکدیگر ایده آل هستند.

از این اتصالات پیچشی برای اتصال دو یا چند سیم برق در کاربردهای مختلف استفاده می شود. پوسته ترمو-پلاستیک ضد آتش باعث اتصال سریع و آسان چندین سیم رسانا می شود. پیوست الکتریکی هنگامی حاصل می شود که سیم های پیچ خورده با درز فنر فلزی مارپیچ درون کانکتور تماس پیدا کنند. پیشنهاد می شود درباره مقاومت الکتریکی بخوانید.

در این مقاله در مورد کانکتور برق یا ترمینال برق صحبت کردیم. مدیران سایت ونوس گروپ، انواع کانکتور را در سایت درج کرده و اطلاعات کاملی را در رابطه با کانکتور برق و یا ترمینال برق در اختیار خریداران قرار داده‌اند. انواع و اقسام ترمینال برق توسط این مجموعه ارائه شده و با حضور و وجود آن‌ها، امنیت در ساختمان، فراهم خواهد بود.

قیمت ترانس دست دوم

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 186 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 23:40

رفع عدم پاسخگویی صفحه لمسی تبلت

چگونه صفحه لمسی تبلت سامسونگ را برطرف کنیم یا وقتی صفحه نمایش اندروید به صفحه لمسی پاسخ نمی دهد چه باید کرد؟ مطمئناً صفحه‌های لمسی راحتی زیادی را برای زندگی ما به ارمغان آورده‌اند، اما وقتی صفحه لمسی گوشی یا مصرف ما از کار می‌افتد، همه این سهولت استفاده از پنجره بیرون می‌افتد و ناامیدی خیلی سریع ایجاد می‌شود.

بزرگترین مشکل این است که در برخی از دستگاه ها، صفحه لمسی تنها راه تعامل با تلفن یا تبلت سامسونگ شما است. هنگامی که صفحه لمسی پاسخ نمی دهد، ممکن است ناگهان احساس کنید کاملاً از دستگاه خود قفل شده اید.

در مقایسه با یک دستگاه ورودی صفحه کلید، دستگاه های صفحه نمایش لمسی، به ویژه تبلت سامسونگ ها امروزه کاربران زیادی را در سراسر جهان به دست آورده اند. مسئولیت این تقاضای بالا عمدتاً به مزایای آن مانند سرعت بالا، کارکرد آسان، دوام و موارد دیگر برمی گردد.

دلایل عدم پاسخگویی صفحه لمسی تبلت سامسونگ

در حالی که تبلت سامسونگ های لمسی شما را با شایستگی های برجسته خود مجذوب می کنند، آنها نیز با سهم نسبتاً خوبی از مشکلات همراه هستند و اجتناب ناپذیر است که شما نیز با این مشکلات روبرو شوید.

عدم پاسخ گویی صفه لمسی تبلت

پاسخ ندادن صفحه لمسی تبلت سامسونگ یک مشکل بسیار رایج است و مردم اغلب به دنبال راه حل هایی برای رفع پاسخ ندادن صفحه لمسی تبلت سامسونگ هستند.

در طیف گسترده تر، این مشکل عدم پاسخگویی صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ را می توان به دو وضعیت تقسیم کرد: مشکل نرم افزاری و آسیب فیزیکی.

وقتی با تبلت سامسونگی باقی می‌مانید که پاسخ نمی‌دهد، اصلاً نمی‌توانید تبلت سامسونگ خود را کار کنید. بنابراین، باید بدانید که چگونه مشکل پاسخ ندادن صفحه لمسی تعمیرات تبلت سامسونگ را برطرف کنید تا تبلت سامسونگ خود را به حالت عادی بازگردانید.

امروز راه حل هایی را برای حل انواع صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ که به مشکلات پاسخ نمی دهد به شما نشان خواهیم داد که می توانید به راحتی انجام دهید.

قبل از اینکه به رفع این مشکل ادامه دهید، به شدت توصیه می‌کنیم که از تمام داده‌های گوشی اندرویدی که پاسخگو نیست در مکانی امن بکاپ بگیرید تا بتوانید بعداً به آن دسترسی پیدا کنید.

برای اکثر تبلت سامسونگ ها بسیار متداول است که گاهی اوقات صفحه نمایش لمسی پاسخگو نیست. به طور کامل به هر یک از اقدامات شما پاسخ نمی دهد و شما نمی دانید چه چیزی باعث آن شده است.

در اینجا دلایل احتمالی وجود دارد که ممکن است باعث مشکل پاسخ ندادن صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ شود و به دنبال آن برخی از راه حل های رایج برای آنها وجود دارد.

 

چرا صفحه لمسی تبلت سامسونگ من پاسخ نمی دهد؟

گاهی اوقات محیط بیرونی باعث می شود صفحه تبلت سامسونگ حساسیت کمتری داشته باشد. این ممکن است ناشی از آهنربا، الکتریسیته ساکن، کثیفی، تعریق، افزایش ولتاژ یا دمای بسیار بالا یا پایین باشد.

گاهی اوقات ممکن است برخی از تنظیمات شخصی با نرم افزار تبلت سامسونگ تداخل داشته باشد و در نتیجه باعث عدم پاسخگویی صفحه نمایش لمسی شود.

عدم به روز رسانی سیستم عامل نیز ممکن است باعث شود صفحه تبلت سامسونگ پاسخ ندهد. این به این دلیل است که فایل های نرم افزاری مهمی که برای اجرای روان اجزای مختلف تبلت سامسونگ شما مورد نیاز است، به درستی نصب نمی شوند.

بعضی اوقات برنامه های خاصی باعث می شوند صفحه لمسی رایانه لوحی شما از کار بیفتد. این ممکن است به دلیل بزرگی بیش از حد برنامه ای باشد که می خواهید اجرا کنید یا ممکن است نتیجه نوعی بدافزار باشد.

راه های رفع مشکل

چندین مرحله آسان و پیشرفته برای حل مشکل وجود دارد قبل از اینکه صفحه لمسی غیرفعال (بدون پاسخ) را برای تعمیر ببرید.

راه حل های اساسی برای صفحه لمسی

  • صفحه نمایش را با یک پارچه بدون پرز تمیز کنید.
  • دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • قاب یا محافظ صفحه خود را بردارید.
  • مطمئن شوید که دستانتان تمیز و خشک هستند و از دستکش استفاده نکنید.
  • صرف نظر از سطح تجربه شما، برخی از راه حل های اساسی و آسان وجود دارد که می توانید هنگامی که صفحه لمسی شما کار نمی کند، آنها را امتحان کنید.
  • اولین کاری که باید امتحان کنید این است که صفحه و دستان خود را تمیز کنید. نمایشگرهای لمسی هنگام خیس یا کثیف به خوبی کار نمی کنند و ممکن است حتی اگر انگشتان شما خیس، کثیف یا با دستکش پوشانده شده باشند، واکنش نشان نمی دهند. اگر مایعی روی صفحه نمایش یا هر ماده دیگری مانند کثیفی یا غذا وجود دارد، اولین قدم تمیز کردن آن است.

تمیز کردن صفحه لمسی دستگاه بدون پاسخ

در برخی موارد، یک صفحه نمایش لمسی به دلیل کثیفی و کثیفی یا مشکل در قاب یا محافظ صفحه، به درستی پاسخ نمی دهد.

مقابله با قوانین یا حذف آن آسان است، بنابراین اگر راه اندازی مجدد انجام نداده اید، ایده خوبی است که دستگاه خود را کاملا تمیز کنید. برای این سوال که چگونه صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ را برطرف کنیم، اکنون با ما تماس بگیرید.

  • دست ها را تمیز کنید یا دستکش تمیز بپوشید.
  • صفحه لمسی را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید.
  • پارچه ممکن است خشک یا مرطوب باشد.
  • هرگز از پارچه خیس استفاده نکنید.
  • همیشه پارچه را قبل از استفاده روی صفحه لمسی سفت کنید.
  • اگر صفحه لمسی هنوز کار نمی کند، برداشتن محافظ صفحه یا قاب ممکن است مفید باشد.
  • اگر آسیب دیده باشد، ممکن است لازم باشد پس از برداشتن محافظ صفحه، صفحه را تمیز کنید.
  • دستکش ها را بردارید زیرا صفحه های لمسی به خوبی با دستکش کار نمی کنند.
  • مطمئن شوید که انگشت خیس اغلب باعث یک صفحه لمسی غیر چشمک زن می شود و انگشتان شما تمیز و خشک هستند.
  • ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما وقتی صفحه لمسی شما از کار می افتد، معمولاً راه اندازی مجدد آیفون، اندروید یا لپ تاپ تمام چیزی است که برای حل این مشکل نیاز دارید.
  • مشکل اینجاست که در اکثر دستگاه ها، خاموش کردن یا راه اندازی مجدد نیاز به تعامل با صفحه نمایش دارد. به عنوان مثال، ممکن است پس از ضربه زدن روی دکمه روشن/خاموش، از گوشی خود برای لمس صفحه تایید استفاده شده باشید.

تعمیرات تبلت

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 129 تاريخ : دوشنبه 14 شهريور 1401 ساعت: 15:21

تاریخچه ساخت فیبر نوری

اولین کسانی که در قرون اخیر به فکر استفاده از نور برای انتقال اطلاعات افتادند، انتشار نور را در جو زمین تجربه کردند اما وجود موانع مختلف نظیر گرد و خاک، دود، برف، باران، مه و… انتشار اطلاعات نوری در جو را با مشکل مواجه ساخت. بعدها استفاده از لوله و کانال برای هدایت نور مطرح گردید. نور در داخل این کانال ها بوسیله آینه ‌ها و عدسی ‌ها هدایت می‌ شد اما از آنجا که تنظیم این آینه‌ ها و عدسی ‌ها کار بسیار مشکلی بود این کار نیز غیر عملی تشخیص داده شد و مردود ماند.

شاید اولین تلاش در سیر تکاملی سیستم ارتباط نوری به وسیله الکساندر گراهام بل صورت گرفت که در سال 1880، درست 4 سال پس از اختراع تلفن، اختراع تلفن نوری (فوتوفون) یا سیستمی که صدا را تا فواصل چند صد متر منتقل می کرد، به ثبت رساند. تلفن نوری بر مبنای مدوله کردن نور خورشید بازتابیده با به ارتعاش در آوردن آینه ای کار می کرد. گیرنده یک فتوسل بود. در این روش نور در هوا منتشر می شد و بنابراین امکان انتقال اطلاعات تا بیش از 200 متر میسر نبود. به همین دلیل، اگرچه دستگاه بل ظاهرا کار می کرد اما از موفقیت تجاری برخوردار نبود.

تاریخچه کابل فیبر نوری

ایده استفاده از شکست نور برای هدایت آن (که اساس فیبرهای نوری امروزی است) برای اولین بار در سال 1840 توسط Daniel Colladon و Jacques Babinet در پاریس پیشنهاد شد. همچنین John Tyndall در سال 1870 در کتاب خود ویژگی بازتاب کلی را شرح داد : «وقتی نور از هوا وارد آب می شود به سمت خط عمود بر سطح خم می‌شود و وقتی از آب وارد هوا می شود از خط عمود دور می شود. اگر زاویه ی پرتو نور با خط عمود در تابش از داخل آب بزرگتر از 48 درجه شود هیچ نوری از آب خارج نمی‌شود در واقع نور به طور کامل از سطح آب منعکس می شود. زاویه ای که انعکاس کلی آغاز می شود را زاویه بحرانی سینی کابل می نامیم.

تاریخچه فیبر نوی

کاکو و کوکهام انگلیسی برای اولین بار استفاده از شیشه را بعنوان محیط انتشار مطرح ساختند. آنان مبنای کار خود را بر آن گذاشتند که به سرعتی حدود 100 مگابیت بر ثانیه و بیشتر بر روی محیط‌های انتشار شیشه دست یابند. این سرعت انتقال با تضعیف زیاد انرژی همراه بود. این دو محقق انگلیسی، کاهش انرژی را تا آنجا می‌پذیرفتند که کمتر از 20 دسی بل نباشد. اگر چه آنان در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند، اما شرکت آمریکاییکورنینگ گلس به این هدف دست یافت. در اوایل سال 1960 میلادی با اختراع اشعه لیزر ارتباطات فیبرنوری ممکن گردید. در سال 1966 میلادی، دانشمندان در این نظریه که نور در الیاف شیشه‌ای هدایت می‌شود پیشرفت کردند که حاصل آن از کابلهای معمولی بسیار سودمندتر بود. چرا که فیبرنوری بسیار سبکتر و ارزانتر از کابل مسی است و در عین حال ظرفیت انتقالی تا چندین هزار برابر کابل مسی دارد.

توسعه فناوری فیبرنوری از سال 1980 میلادی به بعد باعث شد که همواره مخابرات نوری به عنوان یک انتخاب مناسب مطرح باشد. تا سال 1985 میلادی در دنیا نزدیک به 2 میلیون کیلومتر کابل نوری نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته ‌است.

فیبر نوری و مزایای آن

فیبر نوری (Optical Fiber) یک رشتۀ باریک و بلند است که از مادۀ شفافی مثل شیشه یا پلاستیک ساخته شده است و برای انتقال اطلاعات به الکتریسیته نیازی ندارد و این نور است که از یک سر آن وارد می‌شود و از سر دیگرش خارج می‌شود.

امروزه استقبال از فیبر نوری به جای کابل ‌های مسی بسیار بیشتر شده است چون پهنای باند بسیار بالاتری دارند. فیبر نوری می‌تواند داده‌های تصویری و صوتی و… را تا 10 گیگابایت بر ثانیه منتقل ‌کند همچنین در مخابرات ماهواره ‌ای برای انتقال داده‌ ها بسیار سریع ‌تر و بهتر عمل می‌کند. فیبر نوری می‌تواند شبکه ‌هایی که از هم فاصلۀ زیادی دارند، به هم مرتبط کند. شبکه‌های محلی یا LAN قبلاً با تلفن و امواج رادیویی به هم وصل می ‌شدند و برای اتصال با فیبر نوری به زمین مشترک گیرنده و فرستده هم نیاز نیست.

مزایای فیبر نوری

  1. در استفاده از فیبر نوری، احتمال اختلال و نفوذ و تداخل در داده‌های اطلاعاتی بسیار کم است. فیبر نوری از نویزهای الکترومغناطیسی (EMI) و رادیویی (RFI) یا نویزهایی که از نزدیکی کابل‌ها ایجاد می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

 

  1. استفاده از فیبر نوری نسبت به سیم ‌های مسی هزینه کمتری دارد.

 

  1. قطر فیبر نوری نسبت به سیم مسی کمتر است اما توانایی بیشتری برای انتقال داده‌ ها دارد و سرعت آن در دو شکل آنالوگ و دیجیتال بسیار بیشتر است.

 

  1. سیگنال‌ها در فیبر نوری کمتر ضعیف می ‌شوند و سیگنال ‌ها با هم تداخل نمی‌کنند. به همین دلیل مصرف برق هم در فیبر نوری کمتر است. و امکان استفاده از فرستنده‌ های الکتریکی با مصرف پایین را فراهم می‌کند.

 

  1. فیبر نوری امنیت بیشتری دارد چون احتمال آتش ‌سوزی در آن کمتر است.

 

  1. چون فیبر نوری وزن سبک‌تری دارد، نصب و نگهداری آن راحت ‌تر است.

 

  1. فیبر نوری نسبت به سیم مسی انعطاف بیشتری دارد به همین دلیل در کاربردهای خاص مانند عکس‌برداری دیجیتال، لوله‌کشی یا تولید دوربین دیجیتال و… از آن استفاده می‌شود.

 

  1. تعمیر فیبر نوری در زمان روشن ‌بودن سیستم امکان‌پذیر است و این نگرانی وجود ندارد که مدارهای الکتریکی کوتاه شوند.

 

  1. تارهای فیبر نوری تشعشع ندارد به همین دلیل کسی نمی ‌تواند سیگنال‌های آن را نشان بدهد و از این نظر فیبر نوری امنیت بیشتری دارد.

 

  1. پهنای باند فیبر نوری اخیراً به 170 گیگابایت در ثانیه رسیده است و همچنان قابلیت ارتقا تا چند صد ترابایت را هم دارد.

 

  1. اگر جنس هسته Core فیبر نوری مرغوب باشد تا چند کیلومتر به Repeater نیازی نیست و تا چند کیلومتر سیگنال، ضعیف نمی‌شود.

 

  1. امکان انشعاب غیرمجاز فیبر نوری وجود ندارد؛ چون برای برقراری انشعاب حتماً باید فیبر نوری را قطع کرد.

 

امروزه در جهان، فیبر نوری در گسترش ارتباطات در حوزه مخابرات و سیستم‌های انتقال اطلاعات نقش بسیار مهمی دارد، این نوع فیبر چون توانایی انتقال اطلاعات به صورت دیجیتال را دارد و سیستم‌های ارتباطات در این زمینه به سرعت در حال پیشرفت هستند.

سینی کابل

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 175 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 19:30

سیم و کابل
با توجه به تنوع چشمگیر محصولاتی چون سیم و کابل در بازار، به نظر می‌رسد آشنایی بیشتر کاربران با ویژگی ‌های انواع گوناگون این محصولات در انتخاب و خریدی بهینه و موفق بی تاثیر نباشد. در متن پیش رو تلاش می‌کنیم با اشاره به ویژگی‌‌های انواع گوناگون محصولات سیم و کابل در این زمینه راهگشای کاربران باشیم. به صورت کلی سیم ها معمولا از یک رشته هادی مسی یا آلومینیومی تولید شده اند که این هادی می تواند تک مفتولی یا به صورت افشان باشد و همان‌طور که می‌دانید کابل مجموعه‌ای از چند سیم با روکش مسی هستند که کنار هم قرار گرفته‌اند و غلافی از جنس پلاستیک روی آن‌ ها کشیده شده است.
 
اجزای تشکیل دهنده سیم و کابل
تمام سیم‌ ها و کابل ‌ها از دو قسمت هادی و عایق تشکیل می شوند که این قسمت هادی از یک فلز مس تقریبا خالص و بسیار منعطف و یا نهایتا از آلومینیوم و آلیاژهای خاص آن تشکیل می‌شود. اشکال مختلف مقاطع در هادی ها می تواند دایره‌ای باشد که مقاطع به شکل دایره‌ای تک رشته هستند و با حروف مخفف re و یا مقاطع دایره‌ای چند رشته با حروف مخفف rm مشخص می شوند. نوع دیگر سطح مقطع هادی مثلثی است که این مقاطع اصولا تک رشته‌ای در فروشگاه سینی کابل بوده و با حروف مخففse شناخته می‌شوند. نوع دیگر آن‌ ها نیز چند رشته‌ای است که با حروف مخفف sm شناخته می‌شوند.
 
عایق سیم و کابل
عایق سیم ‌ها و غلافی که بر روی کابل ‌ها قرار می‌گیرند، معمولا از جنس پی وی سی است همچنین عایق‌ های دیگری مثل کاغذ و برخی ترکیبات شیمیایی دیگر نیز در بعضی کابل‌ های مخصوص استفاده می‌گردد. برای آنکه اشتباهی صورت نگیرد و همچنین برای تشخیص بهتر انواع کابل ‌ها، پوشش هادی ها را با رنگ‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌ دهند. در ادامه مطلب به رنگ‌بندی این پوشش‌ های سیم ‌و کابل ها بر اساس استاندارد VDE0271 آلمان و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (ISIRI 607) می‌پردازیم.

سیم و کابل
 
سیم های برق سیاه
سیم های برق سیاه برای انتقال برق به سوئیچ ها و پریزهای برق در تمام انواع مدارها به کار می روند. سیم های سیاه اغلب برای پایه های سوئیچ در مدارها به کار گرفته می شوند و نقش اتصالی را ایفا می کنند که سوئیچ را به بار الکتریکی وصل می کند. تمام سیم های سیاه معمولا همیشه دارای جریان برق هستند.
 
سیم برق قرمز
در مدارهای 220 ولتی، سیم های قرمز، سیم های دارای جریان ثانویه هستند و ماند سیم های سیاه می توانند در چند نوع پایه سوئیچ به کار گرفته شوند. از سیم و کابل های قرمز برای اتصال سنسور دود به سیستم برق خانه نیز استفاده می شود. میتوان دو سیم قرمز را بهم متصل کرد و یا یک سیم قرمز را با یک سیم سیاه به کار برد.
 
سیم برق آبی و زرد
سیم برق آبی و زرد جز رنگ بندی کابلهایی هستند که برای انتقال جریان برق استفاده می شوند اما در سیم کشی پریزهای معمولی به کار نمی روند. سیم های آبی و زرد زمانی به کار می روند که قرار باشد سیم کشی از میان راه صورت گیرد به طور مثال سیم های زرد را می توان در پایه های سوئیچ پنکه های سقفی، نورهای ساختمانی و پریزهایی که با سوئیچ های برق جفت شده اند مشاهده کرد. سیم های آبی نیز به عنوان نقاله برای سوئیچ های سه یا چهار راه به کار می رود.
 
سیم برق سفید و خاکستری
اگر سیم هایی که مشاهده می کنید به رنگ سفید یا خاکستری باشند در واقع سیم های نول یا خنثی هستند. هدف استفاده از این سیم ها اتصال به رسانای فشار قوی است البته با اینکه به این سیم ها، سیم های برق نول یا خنثی گفته می شود اما ممکن است حامل جریان برق باشند به خصوص اگر جریان نامتوازن باشد بنابراین در کار با این سیم ها احتیاط را رعایت کنید.
 
سیم برق سبز
سیم و کابلی که با رنگ سبز مشخص شده اند در واقع کابل های اتصال به زمین یا ارت هستند که به پایانه زمین در جعبه پریز متصل می شوندو مسیر رانش آنها به رسانگر فشار قوی در پنل برق است. سیم های برق سبز به عنوان محافظ عمل می کنند و فقط می توانند به سیم های سبز دیگر متصل شوند. در کارکرد با این سیم ها نیز باید احتیاط را رعایت کرد زیرا ممکن است برق داشته باشند.
 
غلاف کابل‌ها
در بعضی انواع کابل‌ ها در جهت حفاظت مقابل عوامل محیطی و ضربه‌های احتمالی مکانیکی، کابل‌ها را به وسیله یک یا چند لایه غلاف از جنس فلز (مس،سرب و فولاد) و یا کاغذ و مواد پلاستیکی به خصوص پی وی سی می‌پوشانند که به این پوشش غلاف یا شیلد کابل گفته می شود. کابل ها بر اساس داشتن غلاف بیرونی به دو دسته کلی کابل های مسلح و غیر مسلح تقسیم می شوند که کابل های غیر مسلح فقط از نظر الکتریکی عایق شده اند و کابل های مسلح به کابل هایی گفته می شود که هم از نظر الکتریکی و هم در برابر تحمل فشار، ضربات مکانیکی، نفوذ رطوبت، عوامل شیمیایی و غیره حفاظت شده اند.
 
نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 3 شهريور 1401 ساعت: 21:32

ip چیست؟

IP مخفف Inteet Protocol است که اصلی ترین پروتکل مسیریابی است که در بستر اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. این پروتکل مشخص می کند که داده ها، چه مسیری را باید طی کنند و به کدام مقصد برسند. اما پروتکل IPSec، رمزگذاری و احراز هویت را نیز به این فرایند اضافه میکند.

رمزنگاری داده چیست

رمزگذاری فرآیند پنهان کردن اطلاعات است که در آن داده ها را با استفاده از فرمول‌های ریاضی دستکاری کرده تا به صورت تصادفی ظاهر شوند . به عبارت ساده تر، رمزگذاری استفاده از کدی مخفی است که فقط اشخاص مجاز می توانند آن را بفهمند و تفسیر کنند.

IpSec ساخت کیست؟

این پروتکل محصول مشترک مایکروسافت و سیسکو | Cisco سیستمز است که به وسیلهٔ احراز هویت و رمزگذاری در هر بسته دیتا (packet) در یک سیر داده کار میکند.

عناصر تشکيل دهنده IPSec

IPDec Driver: نرم افزاريست که مراحل عملکردي پروتکل را که شامل رمزکردن، رمزگشايي، احراز هويت و تشخصي بسته است را انجام ميدهد.

Inteet Key Exchange (IKE): IKE يک پروتکل IPSec است که کليدهاي امنيتي را براي IPSec و ديگر پروتکل ها ايجاد ميکند.

(Inteet Security Association Key Management Protocol (ISAKMP: يک پروتکل IPSec است که به دو کامپيوتر اين اجازه را ميدهد تا با اطلاعات رمز شده بهمراه تنظيمات معمول آن با هم ارتباط برقرار کنند. علاوه بر اين، ISAKMP تبادل کليدها را نيز امن ميکند.

Oakley: پروتکلي است که از الگوريتم Diffie-Hellman براي ايجاد يک کليد اصلي و همچنين کليدي که خاص هر session است استفاده ميکند.

IPSec Policy Agent: سري مجموعه هايي از ويندوز سرور 2000 است که تنظيمات پاليسي IPSec را از اکتيو دايرکتوري جمع اوري کرده و در تنظيمات ساختاري هنگام استارت آپ آن را اعمال ميکند.

ip چیست

IPsec از چه پورت ای استفاده می کند؟

پورت نرم افزاری یا پورت پچ کورد شبکه جایی است که اطلاعات ارسال می‌شود. به عبارت دیگر پورت مکانی است که داده ها از طریق آن به کامپیوتر یا سرور وارد و یا از آن خارج می شوند و به هر یک از این درگاه ها یک عدد نسبت داده می شود که این اعداد بین 0 تا 65535 می باشند. IPsec هم برای انجام الگوریتم ها ی رمزگذاری و رمزگزگشایی معمولاً از پورت 500 استفاده می کند.

IPsec چگونه MSS و MTU را تحت تأثیر قرار می دهد؟

دو واحد اندازه گیری از اندازه بسته ها هستند. MSS یا (Maximum Segment Size) اندازه دیتای هر بسته را اندازه گیری می کند. در حالی که MTU (Maximum Transmission Unit) کل بسته از جمله هدر ها را اندازه گیری می کند. بسته هایی که از MTU شبکه بیشتر است ، تکه تکه fragmented می شوند ، به این معنی که در بسته های کوچکتر تقسیم می شوند. بسته هایی که از MSS بیشتر باشند به راحتی حذف می شوند.

پروتکل IPsec چند هدر و تریلر را به بسته ها اضافه می کنند ، که همه آنها چندین بایت را می گیرند. برای شبکه هایی که از IPsec استفاده می کنند باید MSS و MTU را مطابق با آن تنظیم کرد یا بسته ها تکه تکه شوند و کمی تأخیر اضافه کنند. معمولاً MTU برای یک شبکه ۱۵۰۰ بایت است. یک هدر IP معمولی ۲۰ بایت طول دارد و یک هدر TCP نیز ۲۰ بایت طول دارد ، بدین معنی که هر بسته می تواند حاوی ۱۴۶۰ بایت بار باشد. با این حال ، IPsec یک هدر تأیید اعتبار ، یک هدر ESP و تریلرهای مرتبط با آن اضافه می کند. اینها ۵۰-۶۰ بایت را به یک بسته اضافه می کنند.

نحوه تفسیر داده ها در پروتکل IPSec

داده هایی که در تمام شبکه ها تبادل می‌شوند به دسته بندی های کوچکتر به نام بسته ها تقسیم می شوند. بسته ها حاوی مقدار بار (payload) یا داده های اصلی ارسال شده ، و هدر header که اطلاعاتی در مورد آن داده ها هستند می‌باشد. این نوع تقسیم بندی به سیستم هایی که بسته ها را دریافت می کنند کمک می‌کند تا بدانند که با آنها چه کاری انجام دهند. در هر بارگزاری، IPsec چندین هدر به بسته های داده اضافه می‌کند که شامل اطلاعاتی از قبیل احراز و رمزگذاری است.

انواع پروتکل امنیتی آی پی سک IPSec

IPsec یک استاندارد منبع باز و بخشی از مجموعه IPv4 است. IPsec هم مي‌تواند در دو حالت transport mode و هم در حالت tunnel mode ارتباط طرفين را برقرار کند. IPsec يک استاندارد جهاني است و مي‌تواند با استفاد از مجموعه‌اي از پروتکل‌هايي که استفاده مي‌کند انواع و اقسام فرآيندهاي امنيتي را انجام دهد، از جمله پروتکل‌هاي مورد استفاده در IPsec مي‌توان به Authentication Header يا AH براي مقابله با حملات Replay، پروتکل Encapsulating Security Payload يا ESP براي دادن قابليت محرمانگي به داده‌ها و در نهايت Security Associations يا SA براي ايجاد داده‌هاي مورد استفاده در AH و ESP اشاره کرد.

IPSec AH protocol

پروتکل Authentication Header (AH) در اوایل دهه 1990 در آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده ایجاد شد. این پروتوکل با احراز هویت بسته های IP، امنیت منبع داده را تضمین می‌کند. در این الگوریتم با استفاده از روش sliding window و حذف بسته های قدیمی و اختصاص دادن یک شماره توالی از محتوای بسته IPsec در برابر حملات مانند replay attacks محافظت می‌کند. در واقع با این تکنیک تنها می‌توان مطمئن بود بسته های داده از یک منبع معتبر ارسال شده و دستکاری نشده اند.

در این حالت هم پیلود و هم هدر رمزنگاری می شود . به جای AH از اصطلاح Tunnel هم استفاده می شود . حفاظت تمام داده ها توسط HMAC انجام می شود. و فقط نقاط نظیر به نظیر از کلید سری که توسط HMAC ساخته شده خبر دارند و می توانند رمزگشایی کنند . و همان طور که گفته شد چون هدرها هم رمزنگاری می شوند و قابل تغییر نیست در شبکه هایی که NAT انجام می شود نمی توان از سرویس VPN استفاده کرد .

IP Encapsulating Security Payload (ESP)

پروتکل IP Encapsulating Security Payload (ESP) در آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی از سال 1992 به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی تحت حمایت DARPA ایجاد شد. کار این پروتکول ضمانت اصالت داده ها را از طریق الگوریتم تصدیق منبع ، یکپارچگی داده ها را از طریق تابع هش (Hash function) و محرمانه بودن را با رمزگذاری بسته های IP فراهم می کند. ESP در تنظیمات و پیکربندی‌های که یا فقط از رمزگذاری و یا فقط از احراز هویت پشتیبانی می کنند، به کار می‌رود. این یک نوع ضعف محسوب می‌شود زیرا که استفاده از رمزگذاری بدون احراز هویت ناامن است.

در این حالت فقط پیلود رمزنگاری می شود و هدرها بدون تغییری به همان صورت باقی می مانند . به جای ESP از اصطلاح Transport هم استفاده می شود . در این روش هر دو طرف باید عملیات اهراز هویت انجام دهند و همچنین داده ها به صورت رمزنگاری شده ارسال می شود.

در واقع برخلاف پروتکل AH پروتکل ESP در حالت Transport یکپارچگی و احراز هویت را برای کل بسته IP فراهم نمی کند. در حالت Tunnel، جایی که کل بسته اصلی IP با یک هدر بسته جدید قرار دارد ، ESP از کل بسته IP داخلی (از جمله هدر داخلی) محافظت می‌کند در حالی که هدر خارجی (شامل گزینه های IPv4 خارجی یا پسوند IPv6) محافظت نشده باقی می‌مانند.

Security association

پروتکل های IPsec از یک انجمن امنیتی Security association استفاده کنند تا دو طرفی که باهم در ارتباط هستند ویژگیهای امنیتی مشترکی مانند الگوریتم ها و کلیدها را ایجاد کنند. در واقع هنگامی که مشخص شود پروتکل AH یا ESP استفاده می شود ،Security association طیف وسیعی از گزینه ها را فراهم می کند. قبل از تبادل داده، دو میزبان توافق می کنند که از کدام الگوریتم برای رمزگذاری بسته IP استفاده شود تابع هش برای اطمینان از یکپارچگی داده ها استفاده می شود. این پارامترها در هر جلسه که عمر (زمان) مشخصی دارد توافق می شوند و هم‌چنین برای هر جلسه باید یک کلید اختصاصی نیز تایین شود.

پچ کورد شبکه

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 17:58

دستگاه هارت چيست؟

سؤالي که در اين مقاله قصد داريم تا به توضيح بيشتر در مورد آن بپردازيم. در خصوص نام هارت قابل به توضيح است که اين کلمه مخفف Highway Addressable Remote است. جالب است بدانيد که در سراسر دنيا بيشتر دستگاه‌هاي هوشمند داري HART هستند.

اگر بخواهيم يک تعريف ساده از پروتکل هارت داشته باشيم بايد گفت، پروتکل هارت يک استاندارد جهاني است. استاندارد جهاني به منظور ارسال و دريافت اطلاعات ديجيتالي است. ارسال اطلاعات از طريق سيم‌هاي آنالوگ در بين دستگاه‌هاي هوشمند و سيستم کنترل نظارت يا ارتباطات دستي است.

در تعريف دقيق‌تر، هارت يک پروتکل ارتباطي به صورت دو طرفه است که امکان دسترسي داده‌ها را بين سيستم ميزبان فراهم مي‌کند. سيستم ميزبان مي‌تواند همه نرم‌افزار‌ها را تحت کنترل خود قرار دهد. سؤالي که در اين قسمت مطرح مي‌شود اين است که هارت چيست؟ اگر مي‌خواهيد پاسخ اين سؤال که hart چيست؟ را بيابيد تا پايان با ما همراه باشيد. در اين مقاله به توضيح بيشتر در مورد نحوه دستگاه هارت و کارکرد آن مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتر در مورد اينکه دستگاه هارت چيست کسب کنيد.

دستگاه هارت چيست

نحوه کارکرد پروتکل هارت

براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد پاسخ اين سؤال که hart چيست؟ در ادامه به توضيح بيشتر در مورد نحوه کار و کاربرد‌هاي پروتکل هارت مي‌پردازيم. در خصوص نحوه کارکرد پرتوکل هارت لازم به توضيح است که کار اصلي آن برقراري ارتباط دو طرفه ديجيتال هوشمند است.

برقراري اين ارتباط را بدون اختلال در سيگنال‌هاي آنالوگ ترانس دست دوم انجام مي‌دهد. در حين کار هارت، همزمان با استفاده از استاندارد FSK خود را بر روي سيگنال آنالوگ مدولاسيون مي‌کند. پارامتر‌هاي ديجيتال معمولاً کاربرد‌هاي ديگري هم دارند.

از جمله ديگر کاربرد‌هاي آن مي‌توان به پارامتر‌هاي پيکربندي تجهيزات و سيگنال‌هاي تشخيص خطا اشاره کرد. به طور کلي مي‌توان گفت که کاربرد پروتکل hart برقراري ارتباط دو طرفه مطمئن و امن بين مجموعه‌اي از تجهيزات نصب شده در فيلد و تجهيزات اتاق کنترل است.

مزايا پروتکل هارت

يکي از مهمترين مزاياي پروتکل هارت طراحي آسان آن است. طراحي آسان سبب شده تا استفاده از آن هم پيچيدگي خاصي نداشته باشد و به آساني بتوان از آن استفاده کرد. در خصوص ديگر مزاياي آن بهتر است بدانيد که هزينه‌هاي تعمير و نگهداري از آن هم کم است، در نتيجه داشتن آن هزينه‌آور نيست. سازگاري بالاي پروتکل هارت هم از ديگر مزاياي آن محسوب مي‌شود.

از سازگاري بالايي با ابزار‌هاي دقيق آنالوگ برخوردار است. قابليت اتصال به صورت مالتي دراپ هم از جمله مهمترين مزاياي آن محسوب مي‌شود. در خصوص مزاياي اين دستگاه بهتر است به اين نکته نيز اشاره کنيم که داراي توانايي برقرار ارتباط همزمان ديجيتال و آنالوگ است. پيشنهاد مي شود مقاله ديگر ما درباره اسيلوسکوپ چيست را بخوانيد.

تفاوت پروتکل هارت با مدباس

يکي از سؤال‌هاي رايجي که در مورد پروتکل هارت مطرح مي‌شود، اين است که تفاوت پروتکل هارت با مدباس چيست؟ در پاسخ به اين سؤال بايد گفت که تفاوت اصلي اين دو با يکديگر در اين است که پروتکل mod bus از ارتباط سريالي برخوردار است. اين نوع پروتکل براي اولين بار در سال 1979 طراحي و ساخته شد. هدف اصلي از ساخت آن هم اين بوده که براي کنترل‌کننده‌هاي منطقي قابل برنامه‌ريزي طراحي و ساخته شد.

امروزه مد باس يک وسيله‌اي است که استفاده از آن براي اتصال دستگاه‌هاي صنعتي رايج شده است. به طور کلي با خواندن اين مطلب از تفاوت پروتکل هارت با مدباس مطلع شديد. با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري در مورد اين موضوع کسب کنيد.

تفاوت پروتکل هارت با فيلدباس

موضوع ديگري که قصد داريم تا به توضيح بيشتر در مورد آن بپردازيم، تفاوت پروتکل هارت با فيلدباس است. براي توضيح بيشتر در مورد تفاوت پروتکل هارت با فيلدباس بايد گفت، همانگونه که مي‌دانيد پروتکل هارت يک پروتکل ارتباط صنعتي محسوب مي‌شود. هدف اصلي استفاده از اين پروتکل برقراري ارتباط بين اجزاي مختلف مانند سنسور، کنترل‌کننده‌ها و سيستم‌هاي اتوماسيون صنعتي است.

ساختار اين دستگاه به گونه‌اي طراحي شده است کهازاباط داده‌هاي ديجيتال را بر روي سيگنال‌هاي آنالوگ اجرا مي‌کند. در خصوص پروتکل فيلد باس لازم به توضيح است که يک سيستم ارتباطي دو طرفه ديجيتالي محسوب مي‌شود.

به بياني بهتر پروتکل فيلد باس يک شبکه محلي محسوب مي‌شود که براي تجهيزات ديگر يک ابزار دقيق محسوب مي‌شود. کار اصلي آن هم کنترل و تنظيم فرايند و اتوماسيون توليد است. ناگفته نماند که فيلد باس داراي قابليت‌هاي خوبي به منظور توزيع عمليات کنترل بين تجهيزات فيلد است. پيشنهاد مي شود مقاله ديگر ما درباره نحوه بستن ترمينال برق را بخوانيد.

به عنوان سخن پاياني بايد گفت در اين مقاله به توضيح بيشتر در مورد اينکه هارت چيست پرداختيم. علاوه بر اين با مزاياي اين پروتکل نيز بيشتر آشنا شديد. در خصوص مزاياي پروتکل هارت لازم به توضيح است که موارد گفته شده در اين مقاله تنها چند مورد از مزايا پروتکل هارت هست.

به طور کلي پروتکل هارت مزاياي زيادي دارد. علاوه بر اين دانستيد که پروتکل hart يک پروتکل صنعتي محسوب مي‌شود. اين پروتکل بر اساس استاندارد‌هاي FSK طراحي و ساخته شده است. در خصوص تفاوت پرتوکل هارت با فيلدباس هم لازم به توضيح است که تفاوت اصلي آن‌ها تفاوت در اجزا سنسور‌ها کنترل اتوماتيک به کار رفته در هر يک از آن‌ها است.

بهتر است بدانيد که کنترل فيلدباس براي برقراري يک ارتباط دو طرفه است. کاربرد اصلي پروتکل هارت هم براي اين است که از آن به منظور پيکربندي تجهيزات، پارامتر‌هاي کاليبراسيون و.... استفاده شود. ويژگي و مزيت مهم پروتکل هارت که سبب محبوبيت آن شده است، طراحي و کار راحت و آسان با آن مي‌باشد. علاوه بر اين اگر دچار مشکل شود به آساني قابل تعمير است و نگهداري و تعمير آن سريع و کم هزينه است.

خريد ترانس دست دوم

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 138 تاريخ : يکشنبه 9 مرداد 1401 ساعت: 18:39

ترانس (Transformer) چیست؟

در این مقاله می خواهیم به پرسش ترانسفورماتور چیست و چگونه کار میکند ؟ پاسخ بدهیم اما پیش از آن بهتر است بدانید در سال 1831 ترانسفورماتور بر اساس قانون القای الکترومغناطیسی فاراده، اختراع شد. پاسخ به این سؤال مهم که ترانس دست دوم چیست؟ مستلزم دانستن اطلاعاتی راجع به قانون الکترومغناطیسی فاراده، ساختمان ترانسفورماتور و کاربردهای مهم آن است.

قانون القای الکترومغناطیسی فاراده چیست؟

هرگاه در اتصال یک سیم برق یک سیم جریان الکتریسیته عبور کند، حول آن سیم میدان مغناطیسی ایجاد می شود، عکس قضیه نیز درست است، یعنی هرگاه یک سیم را در یک میدان مغناطیسی حرکت دهیم، در آن سیم جریان الکتریسیته تولید می شود.

کاربرد ترانسفورماتور

هر چه حرکت سیم در میدان مغناطیسی سریع تر باشد ولتاژ بیشتری تولید می شود. هرچه بیشتر سیم را حلقه حلقه کنیم و آنگاه آن را حرکت دهیم، ولتاژ بیشتری تولید می شود. پس به این ترتیب ترانسفورماتور متولد شده است. در ترانسفورماتور نیز همین است، به این شکل که در سیم پیچ اولیه جریان برق وجود دارد، جریان برق متناوبی که در ثانیه 50 بار جهت آن تغییر می کند.

هرگاه این جریان از ولتاژ 0 به حداکثر ولتاژ برسد، یک میدان مغناطیسی در سیم پیچ ثانویه ایجاد شده و به دنبال آن در سیم پیچ ثانویه نیز یک واحد ولتاژ القا می شود. وقتی هم جهت جریان در سیم پیچ ثانویه معکوس می شود، جریانی با ولتاژ معکوس به سیم پیچ ثانویه القا می‌شود؛ این عمل در ثانیه 50 مرتبه تکرار می شود. به بخشی از پاسخ سؤال ترانس برق چیست؟ رسیدیم. ترانس محلی برای ایجاد جریان الکتریسیته در سیم پیچ است.

پاسخ به سؤال ترانس چیست؟

ترانس وسیله‌ایست که با خدمتی که انجام می دهد، مانع تلفات انرژی الکتریکی در مسیر می شود. چگونه؟

اجازه دهید از رابطه ای که بین توان اتلافی جریان و میزان شدت جریان وجود دارد، بیشتر توضیح دهیم. از رابطه‌ی زیر استفاده می شود که میزان توان اتلافی با مجذور شدت جریان رابطه ی مستقیم دارد، در نتیجه هرگاه بخواهیم توان اتلافی را کم کنیم، ساده‌ترین، مؤثرترین و کوتاه ترین راه، کاهش شدت جریان الکتریسیته است.

برای این که شدت جریان را کاهش دهیم، می توانیم ولتاژ را افزایش دهیم و این کار را ترانسفورماتور برای ما انجام می دهد. بخش دیگری از پاسخ به سؤال مهم ترانس چیست؟ در اینجا پاسخ داده شد.

ترانس چیست؟

اصول کار ترانسفورماتور بر دو اصل بنا شده است:

جریان برق متناوب، میدان مغناطیسی متناوب پدید می آورد.

میدان مغناطیسی متناوب می تواند جریان برق متناوب در یک سیم پیچ تولید کند.

جریان در سیم پیچ اولیه موجب ایجاد میدان مغناطیسی می شود. چون هردوسیم پیچ بر روی یک هسته ی آهنی یا هسته ای که دارای نفوذپذیری مغناطیسی زیادی است، پیچیده شده است، میدان مغناطیسی به سرعت به سیم پیچ ثانویه رسیده و موجب القای جریان در سیم پیچ ثانویه می‌گردد.

کاربرد ترانسفورماتور در شبکه قدرت

امروزه شاهد استفاده از ترانسفورماتور در بسیاری از صنایعی هستیم که به برق مربوط میشوند. مهمترین کاربرد ترانسفورماتور در شبکه برق کاهش ولتاژ در سمت مصرف کننده جریان و از طرفی افزایش ولتاژ در سمت تولید کننده است. این کاهش و افزایش ولتاژ در شبکه باعث می‌شود تا اتلاف بر اثر انتقال انرژی از تولید کننده به مصرف کننده به حداقل برسد. در تمامی دستگاه هایی که مصرف کننده انرژی الکتریکی هستند و در آنها کاهش و یا افزایش ولتاژ باید رخ دهد، استفاده از ترانسفورماتور لازم و ضروری است‌.

به منظور این هدف از ترانسفورماتور سه فاز استفاده می‌شود. ناگفته نماند که کاربرد ترانسفورماتور فقط به شبکه قدرت محدود نمیشود، به منظور ایزولاسیون الکتریکی در تجهیزات الکتریکی برای نقش حفاظتی از ترانسفور ایزولاسیون استفاده می‌شود. برای آگاهی بیشتر با کار ترانس چیست در ادامه با ما همراه باشید.

کاربرد ترانسفورماتور در صنعت

یکی دیگر از پاسخ‌هایی که می‌توان به سؤال کاربرد ترانس دست دوم چیست، داد کاربرد آن در صنعت است. انرژی الکتریکی تولید شده در نیروگاه پس از انتقال به مصرف کننده به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌هایی که مصرف کننده انرژی الکتریکی تولید شده هستند، به نحوی طراحی شده‌اند که برق تولیدی نیروگاه را به همان شکل و سطح ولتاژی که هست و هنگام دریافت داشته، آن را مصرف کنند. اما در برخی موارد و بعضی از کاربردها لازم است تا برای مصرف سطح ولتاژ تغییر پیدا کند.

برای این منظور می‌توان ترانسفورماتور معمولی جوشکاری را مثال زد که به منظور ایجاد جریان بالا در خروجی، باید سطح ولتاژ را کاهش دهد. لازم به ذکر است که در برخی موارد هدف از استفاده فقط جنبه ایزولاسیون الکتریکی به منظور حفاظت را دارد که در این موارد از ترانسفورماتور یک به یک استفاده می‌شود.

کاربرد ترانسفورماتور در الکترونیک قدرت

تا این قسمت از مقاله به طور کلی با ترانسفور چیست و چگونه کار می‌کند آشنا شدید، یکی دیگر از کاربردهای ترانسفور در الکترونیک قدرت است. مواردی که در بالا اشاره کردیم کاربردهایی هستند که در آنها از ترانسفورماتور با فرکانس برق شهر استفاده می‌شود. اما امروزه با پیشرفت الکترونیک قدرت استفاده از ترانسفورماتورهایی که فرکانس بالا دارند، رایج شده است.

در مبدل‌هایی که قدرت ولتاژ خروجی آنها ایزوله شده است از ترانسفورماتور استفاده می‌شود. در این نوع مبدل ابتدا برق AC شهر به DC تبدیل می‌شود. بعد از آن در فرکانس بالا با استفاده از سوئیچینگ برق AC با فرکانس بالا تولید شده. بعد از آن از یک ترانسفورماتوری که فرکانس بالایی دارد به منظور کاهش و یا افزایش ولتاژ و همچنین به منظور ایجاد ایزولاسیون استفاده می‌شود. ترانسفورماتور فرکانس بالا در مقایسه با ترانسفورماتور برق شهر ابعاد کوچک‌تری دارد و در هسته آن به‌جای آهن از فریت استفاده شده است.

تاکنون دانستید که ترانسفورماتور چیست و چگونه کار می‌کند؟ اکنون به معرفی مشخصات ترانسفورماتورها می‌پردازیم.

مشخصات و جنس هسته ی ترانس چیست؟

جنس هسته را معمولاً از آهن فرّومغناطیس می سازند، این جنس هدایت خوبی برای خطوط قوای مغناطیسی دارد. در عین حال چون هدایت الکتریکی خوبی نیز دارد، مقداری جریان در آن القا شده که سبب بالا رفتن حرارت و همچنین موجب بالا رفتن تلفات الکتریکی به دلیل تشکیل جریان های گردابی می شود؛ برای جلوگیری از این پیشامد، هسته را ورقه ورقه می سازند.

علت صدای ترانس چیست؟

به علت وجود شار مغناطیسی، در ماده‌ی فرّومغناطیس هسته، ورقه های تشکیل دهنده‌ی هسته مرتباً حرکات ضعیفی دارند، اگر ورقه ها محکم نباشند، این حرکات پیاپی می تواند موجب صدایی شبیه وز وز در زمان برق دار بودن ترانس دست دوم شود. این حرکات در عین حال موجب ایجاد گرما و افزایش تلفات حرارتی نیز می شود.

تلفات پسماند یا هیسترزیس ترانس چیست؟

در جریان متناوب در هر ثانیه 50 تا 60 مرتبه جهت جریان تغییر می کند، این تغییر جریان موجب باقی ماندن مقداری انرژی در هسته می شود، این پسماند انرژی مانع شار کامل مغناطیسی در مراحل بعد می شود.

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 167 تاريخ : يکشنبه 2 مرداد 1401 ساعت: 15:36

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :